Dnes je štvrtok, 30.marec 2017, meniny má: Vieroslava
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Nový trend v cestovaní pre tehotné? Babymoon!

november 15, 2016 - 14:23
Ruku na srdce. Aj vás prepadla panika, že sa s bruškom už nikde nedostanete? Preletela vám v hlave myšlienka, že na dlhšie obdobie máte s cestovaním stopku? Všetko je inak. Doprajte si svoj babymoon, relaxujte, oddychujte a rozmaznávajte sa! O chvíľu tu predsa máte ten najnáročnejší full time job.

Ako si naplánovať „bezpečný“ babymoon:

Vhodná lokácia. Urobte si rešerš miest a uistite sa, ktoré hotelové komplexy ponúkajú špeciálne služby pre tehotné ženy. Nezabudnite pri tom na fakt, že cestovať dvadsať hodín lietadlom na Bali nebude práve vhodný začiatok relaxačnej dovolenky. Selektujte preto s rozumom!

Prípadné obmedzenia. Pozrite sa napríklad na stránku CDC (Centrum pre kontrolu a prevenciu chorôb), kde sa dozviete aktuálne informácie o prípadných chorobách a vírusoch v rôznych destináciách sveta. Dôraz dávajú špeciálne na vírus ZIKA. Nepodceňujte to!

Správne načasovanie. Ideálny čas na cestovanie je v druhom trimestri. Už ste sa ako-tak zbavili celodenných nevoľností a obsah vášho žalúdka viete celkom dobre udržať v optimálnej rovine. Podľa odborníkov je najbezpečnejším obdobím 18. až 24. týždeň. Záleží na vás!

Očkovanie. Ak plánujete cestovať do zámoria, prípadne do krajín, ktoré si vyžadujú špeciálne očkovania, vopred sa poraďte so svojím lekárom o všetkých potrebných vakcínach. Opatrnosti nikdy nie je dosť!

Lekárske zabezpečenie. Pri skúmaní lokácie nezabudnite rovnako zistiť, či je tam dostatočný prístup ku kvalitným zdravotníckym zariadeniam. Ako sa hovorí, človek nikdy nevie... Rovnako v prípade, keď budete cestovať loďou, ubezpečte sa, či je na palube zdravotnícka pomoc. Zapíšte si kontakt na blízke nemocnice a nepodceňujte ani svoje poistenie. Predídete tak zbytočnému stresu v krízovej situácii!

Wellness v tehotenstve: Áno či nie? 

Ak sa ani v tehotenstve nechcete vzdať svojich obľúbených športových aktivít a wellnessu, dávajte pozor najmä na to, v akom štádiu sa nachádzate a čo je pre vás vhodné...

Plávanie: Áno!

Jedna z najideálnejších športových aktivít, ktorú vám odporučí množstvo maminiek (nielen) z „modrého“ portálu, kde sa to radami len tak hemží, ale najmä váš gynekológ. S pribúdajúcimi kilami sa budete vo vode cítiť ľahšie a príjemnejšie a vaše kĺby nebudú zaťažované ako pri iných športoch. Existuje mnoho plaveckých kurzov pre tehotné, kde sa budete venovať nielen cvičeniu, ale aj nácviku správneho dýchania, ktoré oceníte pri pôrode.

Vírivá vaňa: Nie!

Dôvod je jednoduchý – vysoká teplota vody. Má vplyv nielen na vás, pretože stimuluje maternicu a zvyšuje riziko kolapsového stavu, ale aj na váš plod v období prvých troch mesiacoch tehotenstva. Podľa odborných štúdií totiž horúca voda môže súvisieť s vrodenými poruchami detí.

Sauna: Nie!

Stopku saunovaniu dávame z rovnakých dôvodov. Ak bez nej naozaj nedokáže existovať, poraďte sa so svojím lekárom, či vám to zdravotný stav po prvých troch rizikových mesiacoch dovoľuje. Nezabudnite na dostatočný príjem tekutín, najmä tých, ktoré obsahujú horčík. Práve pri nadmernom potení dochádza k jeho strate, a to môže spôsobiť sťahy maternice.

Masáže: Áno!

Tisíckrát áno! Práve kvalitná a špecializovaná masáž pre tehotné má veľmi priaznivý vplyv na váš fyzický aj psychický stav. Opuchnuté nohy, bolesti chrbta či stuhnuté svaly a stres sú počas tohto obdobia na dennom poriadku, preto sa neváhajte rozmaznávať procedúrami, pri ktorých sa naozaj uvoľníte.

Cvičenie: Áno!

Ak ste sport positive, neprestávajte s tým ani počas tehotenstva. Fyzické aj psychické uvoľnenie, lepšia nálada či udržanie dobrej kondície je predsa to najlepšie pre vašu pohodu. Pozor však na to, akú aktivitu si zvolíte. Žiadna neprimeraná záťaž, žiadne zdvíhanie ťažkých predmetov, žiadne extrémne pohyby. Plávanie, joga, Pilates či rýchla chôdza sú azda tou najlepšou voľbou.

Jana Mutňanská

- - Inzercia - -