Dnes je pondelok, 21.október 2019, meniny má: Uršuľa
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Viete, ako vplýva stres na vaše vlasy?

jún 30, 2019 - 12:00
Dlhodobé nadmerné napätie sa stalo civilizačnou chorobou 21. storočia. Naháňame sa do práce, z práce, za zážitkami, málo spíme a veľa flámujeme. Tento životný štýl sa pre veľa ľudí, najmä tých žijúcich či pracujúcich vo väčších mestách, stal štandardom. No nie je zdraviu a ani kráse prospešný.

Organizmus, ktorý je v ustavičnom napätí, totiž nevie dostatočne zregenerovať bunky, trpí pleť i vlasy, ktoré môžu začať aj vypadávať.

Stres a jeho následky

Či už ste flegmatik s vysnívanou prácou alebo sa trápite aj pre maličkosti, stresu sa nevyhnete. Nadmerný stres spôsobuje nervozitu, zníženú kvalitu spánku, fyzické i psychické vyčerpanie, ale aj úzkostné stavy či depresie. Za všetko môže stresový hormón kortizol, zužujúci cievy, kvôli čomu vznikajú krvné zrazeniny. Stres tak vážne ohrozuje nielen vaše zdravie, ale zhoršuje aj stav pokožky a vlasov. Zúžené cievy nedokážu vyživovať vlasové korienky, ktoré najprv na pohľad zoslabnú a potom vypadnú. Ak sú vaše vlasy bez života, bez lesku, lámu sa, ťažko upravujú a nadmerne vypadávajú, mali by ste sa zamyslieť nad tým, koľko času venujete regenerácii organizmu, spánku i oddychu.

Aktívny i pasívny oddych

Pre organizmus je dôležitý aktívny i pasívny oddych. Šport či prechádzka na čerstvom vzduchu i kvalitný spánok. Spánok celkovo regeneruje organizmus, pričom ten najkvalitnejší býva počas hodín pred polnocou. Psychológovia tiež odporúčajú nájsť si každý deň aspoň hodinku času na relax alebo meditáciu. A samozrejme, nezabudnite na aktívny relax formou športu. Spôsobí zvýšenie hladiny hormónu šťastia - endorfínu, ktorý pomáha odbúravať stres a takisto zlepšuje imunitu. Fyzickou aktivitou môže byť aj prechádzka s partnerom či joga na lúke. Počíta sa akákoľvek fyzická aktivita – posilňovňa, jóga v parku, i prechádzka na čerstvom vzduchu.

Dovolenka pre vlasy

Poznáte pocit, keď ste už natoľko prepracovaný, že vziať si dovolenku je nutnosť? Vaše vlasy ju potrebujú tiež. Vzdajte sa na nejaký čas šampónov so silikónom, fénu, žehličky, kulmy a stylingových prípravkov. Vlasy to ocenia. V tomto období samozrejme vlasy ani nefarbite. Vymeňte farbu za bylinné kúry a prírodné masky. Pridajte do jedálnička potraviny bohaté na vitamíny skupiny B, zinok, kremík a draslík. Doprajte si pravidelnú masáž hlavy, ktorá zlepšuje cirkuláciu krvi a stimuluje zdravý rast vlasov.

Ak vám nepomáha ani úprava jedálnička a vlasy sú v zlej kondícii alebo vypadávajú, je vhodné s pomocou odborníka pátrať po príčine. Tou môže byť geneticky podmienená androgénna alopécia či iný zdravotný problém.

Ďalšia pomoc pri vypadávaní vlasov

Stopercentne účinnou metódou, je transplantácia vlastných vlasových cibuliek z iných častí hlavy či tela. Transplantovanie vlasových folikulov zo zadnej časti hlavy, tzv. darcovskej zóny, je účinným, minimálne bolestivým zákrokom s krátkou rekonvalescenciou. „Pokrokovou metódou je FUE (Follicular Unit Extraction), ktorá je nebolestivá, keďže sa vykonáva v lokálnej anestéze,“ vysvetľuje MUDr. Ján Popovič z Dr. Popovič inštitútu. Ideálne je pred rozhodnutím sa pre zákrok konzultovať stav vašich vlasov a možných príčin ich vypadávania. Niektoré pracoviská ponúkajú konzultácie grátis.

- - Inzercia - -