Dnes je štvrtok, 21.september 2017, meniny má: Matúš
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

PRÍRODÉ ANTIDEPRESÍVA

október 26, 2014 - 00:25
Zabudnite na tabletky, radšej sa najedzte!
Pre jesenné obdobie sú typické depresie. Nečudo, oddýchnutí po letných dovolenkách sa len veľmi ťažko vraciame do kancelárií, kde nás čakajú stovky nevybavených e-mailov a to počasie... zamračené, upršané dni veru nikomu nepridávajú na nálade. Ak na vás doľahne depresia a stres, v žiadnom prípade im nepodliehajte. Venujte sa nejakej obľúbenej činnosti, choďte si zašportovať a hlavne – dobre sa najedzte. Podľa psychológov totiž práve jedlo zohráva v boji proti depresiám významnú úlohu.
 
AVOKÁDO
Toto ovocie s krémovou konzistenciou je mimoriadne bohaté na glutatión – látku, ktorá predstavuje najdôležitejšiu ochranu buniek proti voľným radikálom. Obsahuje luteín, betakarotén, vitamín E a je jedným z najbohatších prírodných zdrojov kyseliny listovej. Tá je osobitne dôležitá nielen pre tehotné ženy, ale pre každého, kto chce udržať svoju psychiku zdravú.
 
 
DROBNÉ OVOCIE
Najväčšie antidepresívne účinky spomedzi drobného bobuľovitého ovocia majú čučoriedky. Disponujú vysokou hladinou antioxidantu antokyanínu, ktorý má protirakovinové účinky a protizápalové účinky. Jedným z jeho benefitov je aj ostrejšie vnímanie. Ale aj iné drobné ovocie, ako sú jahody, maliny alebo černice, obsahuje dôležité látky, predovšetkým vitamín C, ktorý je účinný proti stresu.
 
KEŠU
Kešu orechy sú síce kalorické a mastné, ale obsahujú veľké množstvo zinku, ktorý je pre našu psychiku esenciálny. A keďže ľudský organizmus nedokáže ukladať zinok, , je potrebné dostávať ho do tela každý deň. 
 
ŠOŠOVICA
Obsahuje najviac kyseliny listovej spomedzi všetkých strukovín. Je vedecky dokázané, že až 38% žien trpí depresiou práve pre jej nedostatok. Tento vitamín, známy ako aj B9, totiž umožňuje metabolizmu využívať serotonín, dopamín a noradrenalín – neurotransmitery, ktoré sú zodpovedné za dobrú náladu. Šálka uvarenej šošovice dodá vášmu telu 90% odporúčanej dennej dávky kyseliny listovej.
 
CESNAK
V cesnaku je nielen množstvo antioxidantov, ale aj látka známa ako alicín, ktorá je prevenciou proti srdovo-cievnym ochoreniam, rakovine, ale aj bežnej nádche. Pretože stres a depresia oslabujú váš imunitný systém, je cesnak veľmi dôležitým ochucovadlom. Používajte ho často, ako len môžete. 
 
HOVÄDZIE MÄSO
Hovädzina predovšetkým z kráv kŕmených trávou, nie obilím, obsahuje takisto v hojnom množstve antioxidanty a omega-3 mastné kyseliny, ktoré pomáhajú nielen pri liečbe rakoviny a srdcovo-cievnych ochorení, ale aj v boji proti depresii a zápalovým procesom v tele. 
 
OVSENÉ VLOČKY
Zložité cukry obsiahnuté v ovsených vločkách vám zabezpečia energiu na dlhé hodiny a pôsobia upokojujúco. Podporujú produkovanie serotonínu. Výskumy preukázali že deti, ktoré pravidelne jedli ovsené vločky na raňajky, boli ráno omnoho bystrejšie a čulejšie ako ich rovesníci.
 
POMARANČE
Sú nielen chutné a osviežujúce, ale ich najlepší benefit je vysoký obsah vitamínu C, AK ste presýtení bežnými pomarančmi, skúste ich varianty – klementínky, tangelo a mineolu.
 
USTRICE
Mysleli ste si, že ustrice sú dobré len ako afrodiziakum? Omyl! Vďaka zinku, ktorého majú v sebe viac ako ktoréhokoľvek iné mušle , vás dostanú do pohody už po pár kúskoch. Ak si dáte jednu porciu (6 kusov) ustríc na obed a jednu na večeru, pokryjete celodennú odporúčanú dávku zinku potrebnú pre váš organizmus. Najlepšie chutia uvarené v slanej vode, podávané na ľade s nakrájaným citrónom.
 
VLAŠSKĚ ORECHY
Vlašské orechy znižujú hladinu cholesterolu, zabraňujú kôrnateniu ciev a sú zdrojom nenasýtených mastných kyselín, tak veľmi potrebných pre psychiku. Okrem toho obsahujú železo, zinok, selén, vitamín E, skupinu vitamínov B či kyselinu listovú. Sú vynikajúce na pamäť a udržanie sústredenia. Orechy dozrievajú na jeseň, takže práve teraz si ich môžete dopriať, koľko len chcete.
 
ZELENÝ ČAJ
Tento pradávny všeliek a elixír mladosti obsahuje ofeín, ale aj aminokyselinu tenín. Veci po celom svete sa zhodujú, že okrem protirakovinových účinkov a podpory pri chudnutí je zelený čaj výborný aj na posilnenie mentálnej činnosti. Denne vám postačia dve šálky tohto drahocenného nápoja a budete sypať nápady ako z rukáva.
 
Zdroj: Alexandra Okálová
Foto: thinkstock
 

- - Inzercia - -